03. Název životní situace
Přihlášení a odhlášení psa – místní poplatek ze psů
04. Základní informace k životní situaci
Poplatek ze psů se platí ze psů starších tří měsíců.
05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Držitel psa – fyzická nebo právnická osoba, která má trvalý pobyt nebo sídlo na území města Chodova.
06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Učinit podání přihlášením místního poplatku ze psů nebo odhlášení psa z místního poplatku. Předložení průkazu psa, doložení čipu, popř. potvrzení o kastraci, úhynu. Pokud vzniká nárok na osovobození od poplatku, prokázat tuto skutečnost.
07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Osobním podáním formuláře "Přihlášení k místnímu poplatku ze psů" na MěÚ Chodov, odbor školství, kultury a vnitřních věcí, přízemí vlevo, kancelář č. 105, místní poplatky - Romana Jiroušková, Věra Nesměráková.
08. Na kterém úřadě můžete tuto životní situaci řešit
Městský úřad Chodov - správce poplatku.
09. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Na Městském úřadě Chodov, odbor školství, kultury a vnitřních věcí, přízemí vlevo, kancelář č. 105 - místní poplatky, Romana Jiroušková, Věra Nesměráková, tel: 352352107, 109; Po,St 08:00-11:30, 12:30-17:00; Út, Čt 08:00-11:30, 12:30-15:30; Pá 08:00-13:00.
10. Jaké doklady a informace musíte mít s sebou
Občanský průkaz, průkaz psa, potvrzení o čipování psa, popř. kastraci, úhynu. V případě vzniku nároku na osvobození poplatku prokázat tuto skutečnost.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Formulář přihlášení k místnímu poplatku za psů nebo odhlášení psa z místního poplatku - kancelář č. 105, popř. na webových stránkách města.
12. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Místní poplatek za psa v panelovém domě je 1500,- Kč, v rodinném domě 300,- Kč. Úlevy a osvobození stanovuje OZV č. 08/2023, o místním poplatku ze psů.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Vyřízení bezodkladné, lhůta pro oznámení - 15 dnů od vzniku/zániku poplatkové povinnosti nebo změny údajů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
- - - - -
15. Jaké další činnosti jsou po vás požadovány
Dodržování čistoty ve městě – úklid exkrementů (vyzvednout si zdarma sáčky na MěÚ nebo městské policii)
16. Můžete využít tuto elektronickou službu
Datová schránka: 8rfbnzc
podatelna@mestochodov.cz - s elektronickým podpisem
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Poplatek je stanoven podle zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích a OZV č. 08/2023, o místním poplatku ze psů.
18. Jaké jsou související předpisy
Správa poplatku - vyměření, vymáhání se provádí podle zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Pokud není místní poplatek uhrazen včas a ve správné výši, je plátci vystaven platební výměr, proti kterému je možné podat odvolání do 30 dnů od jeho doručení.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení předepsaných povinností
Pokud není poplatek uhrazen včas a ve správné výši, může být navýšen až na dvojnásobek.
21. Nejčastější dotazy veřejnosti na toto téma a odpovědi na ně
- - - - - -
22. Další informace
Dále se můžete obrátit na: --
Další informace najdete na www stránkách: www.mestochodov.cz
23. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě, a to
telefonicky na č. 352 352 107, 352 352 109
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
- - - - - -
25. Za správnost návodu odpovídá (orgán/útvar/funkce)
Městský úřad Chodov, odbor školství, kultury a vnitřních věcí.
26. Za správnost návodu odpovídá pan/paní
Romana Jiroušková
27. Návod je zpracován podle právního stavu ke dni
01.01.2024
28. Kdy byl návod naposledy aktualizován nebo ověřena jeho správnost
12.03.2024
29. Datum konce platnosti návodu
Bez časového omezení
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení dané životní situace
- - - - - -
Datum poslední aktualizace: 2. 4. 2024 8:10