03. Název životní situace
Tržní místa - místní poplatek za užívání veřejného prostranství
04. Základní informace k životní situaci
Užívání tržního místa za účelem prodeje je zpoplatněno podle OZV č. 07/2023, o místním polatku za užívání veřejného prostranství. Regulace tržních míst Nařízením města Chodov č. 02/2013, tržní řád.
05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Prodejce nebo osoba jím pověřená jednat
06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Před zahájením prodeje je nutné oznámit užívání tržního místa a uhradit místní poplatek za užívání veřejného prostranství dle OZV č. 07/2023 na MěÚ Chodov.
07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Oznámením úžívání tržního místa na MěÚ a zaplacení místního poplatku za užívání veřejného prostranství.
08. Na kterém úřadě můžete tuto životní situaci řešit
Městský úřad Chodov - správce poplatku
09. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Na Městském úřadě Chodov, odbor školství, kultury a vnitřních věcí, přízemí vlevo, kancelář č. 105 - místní poplatky, Romana Jiroušková, Věra Nesměráková, tel: 352352107, 109; Po, St 08:00-11:30, 12:30-17:00; Út, Čt 08:00-11:30, 12:30-15:30; Pá 08:00-13:00.
10. Jaké doklady a informace musíte mít s sebou
občanský průkaz, živnostenský list
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
nepoužívají se
12. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Místní poplatek za užívání veřejného prostranství dle OZV č. 07/2023, o místním poplatku za užívání veřejného prostranství, sazba poplatku 55,- Kč za m2, hradí se na místě.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Platba před zahájením prodeje v kanceláři č.105, přízemí vlevo.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
- - - - -
15. Jaké další činnosti jsou po vás požadovány
Dodržování Nařízení města Chodova č. 2/2013 – Tržní řád. Neničit a neznečisťovat veřejné prostranství (povinný úklid po skončení prodeje).
16. Můžete využít tuto elektronickou službu
Datová schránka: 8rfbnzc
podatelna@mestochodov.cz - s elektronickým podpisem
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Poplatek je stanoven podle zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, a OZV č. 07/2023, o místním poplatku za užívání veřejného prostranství.
18. Jaké jsou související předpisy
Správa poplatku - vyměření, vymáhání se provádí podle zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Pokud není místní poplatek uhrazen včas a ve správné výši, je plátci vystaven platební výměr, proti kterému je možné podat odvolání do 30 dnů od jeho doručení.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení předepsaných povinností
Pokud není poplatek uhrazen včas a ve správné výši, může být navýšen až na dvojnásobek.
21. Nejčastější dotazy veřejnosti na toto téma a odpovědi na ně
V Chodově je zakázán podomní a pochůzkový prodej (nabízení služeb) a prodej pyrotechniky mimo provozovny.
22. Další informace
Dále se můžete obrátit na: na zastupující úřednici H. Smutnou
Další informace najdete na www stránkách: www.mestochodov.cz
23. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě, a to
telefonicky č. 352 352 107, 352 352 109.
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
- - - - -
25. Za správnost návodu odpovídá (orgán/útvar/funkce)
Městský úřad Chodov, odbor školství, kultury a vnitřních věcí
26. Za správnost návodu odpovídá pan/paní
Romana Jiroušková
27. Návod je zpracován podle právního stavu ke dni
01.01.2024
28. Kdy byl návod naposledy aktualizován nebo ověřena jeho správnost
12.03.2024
29. Datum konce platnosti návodu
Bez časového omezení
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení dané životní situace
- - - - -
Datum poslední aktualizace: 2. 4. 2024 11:08