03. Název životní situace
Užívání veřejného prostranství – veřejná zeleň
04. Základní informace k životní situaci
K užívání veřejného prostranství musí každá právnická či fyzická osoba, která chce dočasně využít veřejnou zeleň k provádění výkopových prací, umístění dočasných staveb a zařízení sloužících pro poskytování prodeje a služeb, pro umístění stavebních nebo reklamních zařízení požádat o uzavření smlouvy
05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Investor stavby/akce
06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Vyřízení povolení za užívání veřejného prostranství a uhradit poplatek dle OZV č. 5/2019 o místních poplatcích
07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Pět dní před zahájením záboru podat žádost o uzavření smlouvy
08. Na kterém úřadě můžete tuto životní situaci řešit
Městský úřad Chodov
09. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Útvar rozvoje města a dotační politiky, p. Nehybová
10. Jaké doklady a informace musíte mít s sebou
Vyplněnou žádost, zákres záboru do mapy
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Veřejná zeleň
Odkaz za potřebný formulář je uveden pod tímto textem
12. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
a) za umístění stavebních zařízení, skládek, provádění výkopových prací 5,- Kč
b) za umístění dočasných staveb a zařízení sloužících pro poskytování služeb 10,- Kč
c) za umístění dočasných staveb a zařízení sloužících pro poskytování prodeje
– za dlouhodobé užívání nejméně 3 měsíce 15,- Kč
– za užívání kratší než 3 měsíce 55,- Kč
d) za umístění zařízení cirkusů, lunaparků a jiných obdobných atrakcí 10,- Kč
e) za užívání veřejného prostranství pro kulturní, sportovní a reklamní akce nebo
pro potřeby tvorby filmových a televizních děl 10,- Kč
f) za umístění reklamních zařízení 50,- Kč
Paušální sazby poplatku za užívání veřejného prostranství činí:
za umístění reklamních zařízení – za započatý m2 na dobu 1 měsíce 300,- Kč
– za započatý m2 na dobu 1 roku 1 000,- Kč
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
30 dnů
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Město Chodov
15. Jaké další činnosti jsou po vás požadovány
Po ukončení záboru uvést pozemek do náležitého stavu (odstranit stavební suť, kamení, navézt zeminu osít travním semenem)
16. Můžete využít tuto elektronickou službu
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související předpisy
zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Odvolání
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení předepsaných povinností
Nebude-li místní poplatek za veřejné prostranství zaplacen včas nebo ve správné výši, vyměří správce poplatku poplatek platebním výměrem a může zvýšit včas nezaplacený poplatek nebo jeho nezaplacenou část až na trojnásobek. Toto navýšení je příslušenstvím poplatku.
21. Nejčastější dotazy veřejnosti na toto téma a odpovědi na ně
22. Další informace
Dále se můžete obrátit na:
Další informace najdete na www stránkách:
23. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě, a to
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá (orgán/útvar/funkce)
Městský úřad Chodov, útvar rozvoje města a dotační politiky
26. Za správnost návodu odpovídá pan/paní
p. Nehybová
27. Návod je zpracován podle právního stavu ke dni
16. 02. 2023
28. Kdy byl návod naposledy aktualizován nebo ověřena jeho správnost
16. 02. 2023
29. Datum konce platnosti návodu
bez časového omezení
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení dané životní situace
Datum poslední aktualizace: 16. 2. 2023 13:04