Zprostředkování kontaktu

03. Název životní situace

Zprostředkování kontaktu


04. Základní informace k životní situaci

Ministerstvo vnitra na základě písemné žádosti občana zprostředkuje kontakt s jiným občanem uvedeným v žádosti. Uvedený kontakt spočívá v písemném oslovení kontaktované osoby, které jsou sděleny kontaktní údaje osoby, která ji hledá.


05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žádost může podat občan starší 15 let.


06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění všech požadovaných náležitostí.


07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace:

Žádost se podává na předepsaném tiskopisu. Žádost v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis občana; to neplatí v případě, kdy občan podepíše žádost před orgánem příslušným k podání žádosti. Pokud má žádost formu datové zprávy, občan ho po vyplnění podepíše uznávaným elektronickým podpisem nebo dodá prostřednictvím datové schránky.


08. Na kterém úřadě můžete tuto životní situaci řešit:

Žádost se podává na matričním úřadu, obecním úřadu obce s rozšířenou působností, krajském úřadu nebo Ministerstvu vnitra.


09. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit:

Městský úřad Chodov, Komenského 1077, odbor školství, kultury a vnitřních věcí – evidence obyvatel (přízemí – dveře č. 104)


10. Jaké doklady a informace musíte mít s sebou:

Kontaktující osoba uvede v žádosti své jméno, popřípadě jména, příjmení, rodné příjmení a adresu místa trvalého pobytu, popř. jiné kontaktní údaje.

Ke kontaktované osobě uvede údaje, podle nichž ji bude možné identifikovat, zpravidla jméno, příjmení, rodné příjmení, datum narození, místo posledního jí známého trvalého pobytu.


11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici:

Formulář „Žádost o zprostředkování kontaktu“ je k dispozici na evidenci obyvatel Městského úřadu Chodov.


12. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit:

Správní poplatek činí 500 Kč (za každou kontaktovanou osobu) a platí se formou kolkové známky.

V případě, že se zprostředkování kontaktu neuskuteční, nevzniká tím nárok na vrácení správního poplatku.


13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení:

Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.


14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace:

Další účastníci nejsou stanoveni.


15. Jaké další činnosti jsou po vás požadovány:

Další činnosti nejsou požadovány.


16. Můžete využít tuto elektronickou službu:

E-mail: podatelna@mestochodov.cz

Datová schránka: 8rfbnzc


17. Podle kterého právního předpisu se postupuje:

zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o evidenci obyvatel“)


18. Jaké jsou související předpisy:

- zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů

- zákon č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů


19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:

Opravné prostředky nejsou stanoveny.


20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení předepsaných povinností:

Sankce nejsou stanoveny.


21. Nejčastější dotazy veřejnosti na toto téma a odpovědi na ně


22. Další informace

Dále se můžete obrátit na:
Další informace najdete na www stránkách: Ministerstva vnitra ČR


23. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě, a to


24. Související životní situace a návody, jak je řešit:


25. Za správnost návodu odpovídá (orgán/útvar/funkce):

Městský úřad Chodov, odbor školství, kultury a vnitřních věcí – evidence obyvatel


26. Za správnost návodu odpovídá pan/paní:

Miluše Vodáková


27. Návod je zpracován podle právního stavu ke dni:

04. 07. 2024


28. Kdy byl návod naposledy aktualizován nebo ověřena jeho správnost:

04. 07. 2024


29. Datum konce platnosti návodu:

Bez časového omezení


30. Případná upřesnění a poznámky k řešení dané životní situace:

Datum vložení: 19. 12. 2022 19:34
Datum poslední aktualizace: 10. 7. 2024 10:00

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...